Jag är en riktigt bitterfitta!

Först vill jag börja inlägget med att be om ursäkt för den lite mindre fina rubriken, men varför ska jag be om ursäkt? Sådan är jag och jag kommer inte ändra på det! Dessutom ÄR jag riktigt förbannad, inte bara förbannad orolig och ångesten kryper sakta men säkert fram. Det blir så mycket att jag fick ett smärtanfall av mig sjukdom, som brukar säga ifrån i jobbiga tider.

Jaha vad är det som är så besvärligt då? Matte såklart! Allt annat i skolan är bra men när det kommer till matten blir det jobbigare och inte fan får man någon hjälp! Har tjatat som en dåre på alla matte lärare, men nu är det färdigt. På måndag hur meningslöst det än låter går jag till rektorn och lever fan. Jag tänker inte förlora min framtid för att jag inte fattar saker som jag inte har användning av. Jag har sökt hjälp utanför också men inte ens nya studenter kan hjälpa mig. Vafan?! jag tycker inte att man ska bedöma en persons matte kunskaper med en jävla sats som uppfanns innan det första hjulet uppfanns, och ska jag någonsin ändra min uppfattning ska det i såfall till en undersökning om hur många som igentligen använder pytagoras sats, x och y, roten ur. Bara för ett par professor nissar har det i intresse betyder väl inte det att vi som har mer "vanliga" jobb ska kunna det. Min pappa hade och x och y på sin tid, han har aldrig efter sin tid användt x och y. Men hej meningslöshet! Jag tycker att ska man bedöma får det fan va rättvist, och sen ska den som behöver hjälp få hjälp.

Det sägs att Östergårdskolan är en av sveriges bästa? My ass säger jag då, det dem tittar på då är vilka slutbetyg dem bästa har fått, det läggs ingen energi på dem lite sämre eleverna hur fint låter det på en skala? Jag är en av dem få som inte håller käften och det kommer jag aldrig göra. Jag ska kämpa för att få fran rättvisa och ska jag då ändå behöver lära mig satser, x och y osv ja då ska jag fan ta mig få den hjälp jag behöver! Sluta ta förgivet att alla kan det, dessutom funkar det nu för tiden på det sättet att läraren löser ditt tal och sedan går vidare eller så har dem något annat att tänka på så dem försöker en stund sedan går dem iväg. Jag fattar väl själv att andra behöver hjälp men då ska man få chansen att få hjälp efter skoltid eller extra hjälp av andra lärare. Men icke dem är för upptagna med att planera fikat under rasten, undrar hur mycket skolan lägger ner på kaffebröd och tårta?

Jag tycker att man ska lägga fokus på det som vi faktiskt använder i vårt dagliga liv så som +, -, delat med och gånger (jag utgår ifrån vad jag har pratat om med vuxna), men nej sådant tas förgivet! Det kan man redan, eller kan man det? Jag har inga större problem med det. Men när fokus då ska läggas på meningslösheter bara för att en mattenörd kommit på det så börjar man ju undra vafan folk tänker med? Jag är inte den ända som tycker såhär men tyvär finns det för många mesar än det finns folk som vågar prata.

Jag ska leva fan och jag ska få hjälp så jag slipper sitta på en bänk med en spritflaska i handen!

Jag skiter i vad som ska till, jag ska slåss med näbbar och klor!

Ber om ursäkt för mitt dåliga humör, vissa förstår andra inte, vissa vågar andra inte!

Peace, love & understanding!


Kommentarer
Postat av: Louise O

Bra sagt! Det är ju sådana som vi som vågar säga emot, som gör så att samhället går fram.

2009-04-19 @ 01:52:34
Postat av: Annika svarar

Frågan är om svenska folket eller rättare sagt ungdommarna ska ta tummen ur röven och inse att vi slänger timmar på skitsnack.

2009-04-19 @ 02:18:01
URL: http://honflygermedegnavingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0