Det är så mycket att det blir för mycket.

Gymnasieval trodde jag aldrig var så här jobbigt det är så mycket jag vill göra så det blir för mycket, 2 drömmar har redan gått i kras. Först ville jag bli pilot men iom mina välseénde ögon så går det inte (ser mindre än 50%) och det spelar tydligen ingen roll om man använder linser. Jag har dock hört massa olika historier om det men jag orkar inte bry mig så mycket mer om det för jag är inte sååå jätteduktig i matte:P

Som jag har skrivit i bloggen innan var ju plönninge en "häst" skola min nästa största dröm och självklart valde jag det, men tiden gick och jag började fundera på om detta verkligen var vad jag ville? Så jag gick till min syo och vi pratade, jag hade fått för mig att jag nu istället skulle bli desginer eller frisör och frisör låg mig varmast om hjärtat men skolan jag ville gå på är rätt svår att komma in på. Då kommer vi in på samma spår som min kära syster Mimmi, hon gick mode design på sture, så jag funderade mellan sture eller drottning blanka och nu har jag kommit fram till att jag vill lägga mig ner och aldrig vakna igen.

Jag tycker om att sy men hur enkelt är det på en skala att bli desginer? Att överhuvudtaget få jobb inom det är väldigt svårt och jag vet inte om jag vågar ta den risken. Det fanns ett lärling program på JB den skolan jag ville ha först när jag bestämde mig för omval men iom den ekonomiska krisen kan det bli svårt att hitta något. Om jag skulle ta den risken skulle jag jobba 75% tror jag det var och gå i skolan 30% kan ha hört fel också, men det är inte samma sak.

Ett rörigt inlägg, det är säkert en massa babbel bara men nu vet jag inte vad jag ska göra kan jag säga:(

Nu ska jag försöka plugga lite och sedan städa/:

Ni får ha det så bra och jag hoppas att ni inte har samma probem som jag.

Kram♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0