Det glädjer mig!

Puh! nu är den "äntligen" över alltså kursen inressant men ganska lång tråkig fick med oss massa broschyrer bland annat om att man inte ska dricka och köra, mycket bra tycker jag! Man fick även se bilder på drabbade offer som bland annat en tjej som kommer från min "gamla" stad falkenberg! Hon blev påkörd 1989 om jag inte har helt fel, är total förlamad och har varit det i 15 år. Det som stör mig mest är att kilen som gjorde det INTE blev dömd även om han efter 10-12 öl satte sig bakom ratten och orsakade denna hemska olycka. Ett tag efter har han dessutom mage att komma och be om ursäkt med en bukett blommor? Jag kanske låter hård i mitt sätt att skriva om det här men tjejen är total förlamad och kan inte andas själv?!

Det som dock glädjer mig handlar om att det verkar som fler och fler börjar bry sig mer om DJUR! För dem enligt mig är mest utsatta om man bortser från t.ex. svält men förstå mig inte fel. För jag tycker synd om de som svälter men det finns så många och blir bara fler och fler som skänker bidrag osv!
Medans vi glömmer bort djuren och tycker att dom ska ju dö ändå?

Har mer och säga men det skriver jag senare vi hörs puss!♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej tjejen!

Nu närmar sig min Greklandsflytt med stora steg. Måste bli av med det jag har i bloppisen. Därför har jag sänkt priserna och bjuder på frakten. Kom in och fynda :-)



http://rebeccalovesyou.blogg.se/index.html



Kram Rebecca

2009-02-22 @ 12:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0