Jag är trött..

På att bli kallad EMO för att man mår dåligt och ibland tar till vissa metoder för att dämpa den psykiska smärtan man bär inom sig.

Ser jag ut att vara som dem kallar "emo"? Vet dem ens vad "emo" igentligen är? Nej det gör dem säkert inte för det är "häftigt" att kalla alla "emo" så fort någon mår dåligt och beter sig på ett självdestruktivt sätt så som att dämpa sin psykiska smärta så skriks det "emo" hit och dit. 

Jag erkänner jag är en av dem som har mått j*vligt dåligt, så dåligt att jag har tagit överdos av tabletter, skurit mig och hoppats på det värsta. Bett till gud att han ska ge mig cancer eller något som tar mitt liv, sagt att jag kommer vägra vård, övervägt att hänga mig eller hoppa framför ett tåg. Men vet ni vad det värsta är? Att lämna alla bakom, jag är självisk om vi ska prata om den delen. Så finns det sådanna som vägrar förstå och hotar med att aldrig mer prata med en efter att man tagit farväl för man är helt inställd på att i natt dör jag.

Men dem är också själviska tror ni att hotelse hjälper? Ni säger att ni alltid kommer finnas där men när det väl kommer till kritan så finns det ingen (ursäkta mig så mycket) JÄVEL som bryr sig? Är det vänner? JAG har alltid funnits där för jag håller mitt ord.

Idag brast det, jag orkar inte mer, jag vill inte mer, jag skiter i vilket, jag må va självisk men jag mår för dåligt för att bry mig. Ska det ta att man behöver dö för att någon ska fatta? För det verkar ju så i alla fall. Jag kan berätta tonvis med sanna historier om kompisar som själva eller har en släktingt som har velat att dö eller dött.

Och ta inte detta som att jag skäller ut er, men jag tror faktiskt ni själva måste vara med om "vårt" helvete för att fatta. Jag gick hos en kurator och jag fick höra av en kompis eller "kompis" som hade hört att en i klassen sa att jag slösade bort mitt liv på att gå till en kurator? Jotack du har inte varit med om att må som jag gjorde så knip igen tänkte jag, men efter ett tag fattade jag att dem aldrig kommer förstå förrens de drabbar dem själva och det är synd.

Ni säger att ni förstår men det gör ni inte.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

vad det kostar och sånt står på deras sida, rex är ju en svensk hund så han kostar inte lika mycket som dom i irland, då han inte behöver flygas hit :)Det är lite olika från hund till hund beroende på om det är en stor hund eller liten hund mm .. :) men kolla in hundarutanhem.se så ska du hitta det.

2009-02-20 @ 10:09:25
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0