Livstid för Schürrer.

Idag fälldes domen på Christine Schürrer som brutalt mördade Max och saga 3 samt 1 år gamla den 17 mars 2008 och dessutom misshandlade deras 23-åriga mamma Emma. Jag känner en lättnad över att hon utvisats från Sverige för all framtid, och han hon dessutom fick livstid även det kankse inte menas till man dör. Även Emma kände lättnad över den fällande domen, "Det är stora känslor", säger hon.

Att en människa som Schürrer brutalt med en hammare kan mörda 2 små barn kan jag inte förstå, och jag tror nog aldrig jag kommer sluta förvånas eller förstå vilken människa som kan göra så, specielt mot små hjälplösa barn.

"Kall och kontrollerande"

"Enligt åklagaren Frieda Gummesson utövade Schürrer ett fruktansvärt våld mot de två barnen. I sin slutplädering under hovrättsförhandlingarna beskrev hon hur mördaren handlat i ursinne, men samtidigt beräknande.

- Christine Schürrer är en kall och kontrollerad person, säger Frieda Gummesson.

Max och Saga skulle ha fyllt fyra år respektive två år i maj 2008."


Hur i hela världen kan man sitta och läsa i en bok medan man får sina brott upplästa? Jag förstår varför kammaråklagare Frieda Gummesson uppfattar henne som kall och (o)kontrollerad person.

Nu kan Max och Saga äntligen andas ut, må dom vila i frid♥



Mer finns att läsa på aftonblade.se!


Kommentarer
Postat av: thezsa

man finner helt enkelt inte ord, men lättnaden är stor! nu kan alla andas ut.

2009-02-16 @ 16:26:36
URL: http://thheresse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0