Självsäkerhet?

Jag höll ett tal i torsdags på svenskan och jag kan bara säga att mitt hjärta gick i 190 och jag skakade, varför är jag så jäkla nervös? För det låter ju överdrivet haha:D Jag tror det beror på att man är rädd att bli skrattad åt eller dömd, man vill ju inte framstå som en idiot bara för att man har mindre lätt att stå inför folk. Det är synd att det är så för hade barn, ungdomar och vuxna kunnat fatta att man inte ska dömma utan ge konstruktiv kritik istället för att skratta eller dömma hade det nog varit lättare för en person att gå upp hålla sitt tal! Kanske ändras det kanske inte vem vet? Jag vet ialla fall att vi måste bli bättre och snällare mot varandra annars kommer vi inte långt!

Men ialla fall så fick jag VG+ och det är jag nöjd med för det var inte ett långt tal därav betyget, men jag tyckte det var bra även om jag var skit skraj:P Det är inget jag skäms över, varför ska jag skämmas? Alla har inte lika lätt för samma saker. Jag kan ha lätt för att göra vissa saker medans andra kan ha lättare för motsattsen eller andra saker. Vi är så himla olika och det ska inte behöva bli negativt. Tur att man har lärare som är positiva och säger att man utstrålar självsäkerhet när man väl ställer sig upp inför alla i klassens ögon & öron! det temat vi hade var "bröllopstal" och jag kan säga att jag tyckte inte det fanns ett ända dåligt tal även om jag bara hört få. Mitt tal riktade sig till en av mina bästisar Francesca och jag var riktigt nöjd med texten även om det inte var min egen!

Nej nu ska jag börja skirva lite om möbeldesign Puss!♥

Hoppas jag inte blir sjukare än jag är:/


Kommentarer
Postat av: thezsa

annika, vår "favvo" kissie har en piratkopia xD haha http://desireenilsson.blogg.se hahah hon vill vara EXAKT som kissie, läs mitt senaste blogginlägg också :D

2009-03-26 @ 20:46:29
URL: http://thheresse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0