Vad använder du?

Nästan alla har på sig SMINK och det har vi gjort sedan Cleopatra levde, men har du tänkt på vad som händer innan sminket kommer till dig som konsument? Hur vet jag att sminket inte kommer ge mig röda kliande utslag eller kanske värre problem?

Jag tror inte att allt för många tänker på vad dem tar på sig nu för tiden, varför? För dem vet inte vad som händer bakom stängda dörrar! Varje dag, varje månad, varje minut, varje år dör miljontals djur om inte mer pga. smärtsamma, giftiga och dödande tester. Man testar smink, diskmedel, parfym, hårspray och mycket mycket mer för att vi ska kunna använda det, man varför ska djuren bli ett offer för våra behov? Använder kaniner hårspray i det vilda? Har hunden maskara? Det är bara av det få frågor du som konsument behöver ställa dig om du bryr dig. JAG bryr mig och jag har tagit reda på vilka och vilka som inte testar på djur. Alla känner väll till L'Oreal? Max factor? Sunsilk? Veet? Dessa märken är testade på djur, veets hårborttagning, L' Oreals maskara osv.

Är det verkligen så här vi vill ha det? Så vill inte jag har det, jag vet att djuren har lika mycket känslor som oss, dem är också hungriga, dem är också törstiga, dem vill inte sitta i en bur och ha ONT! Dem vill inte sitta med metallskrot fastskruvat i huvudet.

Så varför gör vi det här? Varför hjälper vi dem att kunna fortsätta? Det handlar om ovisshet, men samtidigt tror jag att man bryr sig ett tag. Tycker det är hemskt i en vecka sedan glöms det bort igen?

HUR
kan man jobba med sådant här? Jag såg en film där det var en ska man kalla det "sköterska" som sa att man helt enkelt tappar sympatin för djuret till slut, man slutar bry sig. Jag tappade hakan när jag hörde det, hur (ursäkta) men hur FAN kan man bara sluta bry sig? Hur kan man förlora sympatin för ett djur? Jag har aldrig hört någon säga "nej men jag har slutat bry mig om det svältande barnen i afrika" VARFÖR ÄR DET OLIKA? Ja dem har päls, dem går på 4 ben oftast och dem pratar SITT språk, men det gör inte så att dem inte kan känna smärta, det betyder INTE att dem ska behandlas som skit.

Detta MÅSTE ändras!!!

Icke testade produkter.
http://www.djurensratt.se/portal/page?_pageid=33,36353&_dad=portal&_schema=PORTAL


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0