21.56

Kladdkagan blev helt ok, inte som matmormors i skolan men vafan den dög! Jag har gjorde mysigt med tända ljus så trött mor som kom hem från jobbet skulle bli glad. Och det blidde hon!

Mor: Åh va glad jag blev när jag såg dem tända ljusen & att du har fixat & dammsugit!
Jag: ?(läs frågande blick)
Jag igen: Dammsugit?
Mor: Ja? Har du inte dammsugit?
Jag: Skrattar elakt och svarar "nej?"

Men mor behöll det glada humöret. M på jobbet har fixat äppelkaka & jag har köpt glass! Säger hon. Jag har bakat också svarar jag!

Alltså ärligt talat? Varför är smeten ALLTID så jädrans mycket godare än själva kakan?


Det blev kladdakaga utan ägg.

Nu ska jag plugga lite tyska sen sova, det behövs dagen blir lång imörra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0