Vinterland!

Tycker ni inte det är vackert? Snön som ligger så vackert vit på marken!



Jag tycker det vackert & roligt i några dar, tills jag halkar & bryter benen, tills jag fryser röven av mig i stallet, tills det faktiskt inte går och åka till stallet för att det är ett jäkla oväder & ända tills slasket kommer. Jag hatar kyla, det är det värsta jag vet & för att inte tala om slasket! Hästen blir våt & geggig och då sätter muggen igång. Mugg är min värsta ovän hos hästen (för er som inte vet vad mugg är, så är det en svaminfektion).

 

Men visst tycker jag jul är mysigt, speciellt när man är samlad med övrig familj och inte bara jag, mamma och mormor!
I år ska vi vara hos min syster med hennes mans familj, det ska bli intressant och se hur det går med tanke på att dem inte är bästa vänner. Förhoppningsvis blir det inget bråk & tjafs. Julafton är ju ändå en dag då man ska vara glad och inte bråka.

Nehepp nu måste jag gå, jag har städat balkongen & nu ska jag till hästapållen!

Hur ska ni göra till jul?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0