Dag 04 – Vad bjuder jag på för mat?

Eftersom min syster fantastiska kids älskar tacos blir det mer än ofta det när dem kommer på besök. Har dock nu prövat tacogratäng ett par gånger hemma och är helt och hållet frälst! Det är så himla gott. Kidsen har dock inte smakat det än, det får bli någon annan gång.
Bjuder nästan aldrig på mat helt randomly men vid födelsedagar har det bjudits på smörgåstårta, min personliga favorit. Fast givetvis är det mamma som gör dem, ingen gör smörgåstårta som den kvinnan.

Mitt i allt matprat smyger det på sig ett minne när vi bjöd på kålpudding (dör vad gott det är) och syster säger att det där äter inte jag. Jag tappar hakan och frågar varför? Det är inte gott får jag till svar. Men hallåeller? Alla mumsar i sig vad dem har på tallrikarna och alla ÄLSKAR det! Så till sist ger sig syster och smakar and guess what? Hon gillar't!

Till efterrätt bjussas det gärna på mammas marängtårta eller om jag sticker ner till macken och köper slevens hashbrownies. (Det är inget skämt, dem heter så där!)



Smaklig måltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0