Dag 05 – Vad är kärlek?

Love is like the flu!

Åh vackra kärlek vad är du för något? Är du som dem säger i filmen The price of kissing like the flu? Jag fasade för denna fråga, så kan vi inte typ hoppa över den? Jag suger på att formulera mig, det har vi märkt på bland annant nationella proven i svenska. Men nu har denna dagen kommit då jag förväntas skriva en hel sida om vad kärlek är för mig. Tyvär kära läsare ni kommer inte att få ett långt inlägg.

Hur som haver. Kärlek är för mig när man är tillsammans med någon kanske gift eller bara sambo, låt oss inte glömma pojkvän/flickvän och särbo! Man är endast (med betoning på ENDAST) Tillsammans med en person och är trogna mot varandra. Man älskar varandra villkorslöst och ställer inte en massa jobbiga krav som jag tyvär mött på i dem flesta av mina misslyckade förhållande. Kärlek är inte att ringa någon gång då och då när man vill ligga med personen för att sedan kyssa personen hejdå och återkomma ett halvår senare. Dock är har jag nog lite dubbelmoral i det där med att man inte ska ställa några krav, för vill någon gifta sig med mig så ska det ske i snösstorps kyrka. Varför? Därför att den är så förbenat vacker och ända sen min storasyster gifte sig där så har jag alltid slagit fast att där ska jag också säga JA! För att inte göra detta till ett bröllops inlägg så vill jag fint avsluta med att säga följande: Kärlek kan vara jättevackert, men ack vad ont det kan göra!





Peace, love & understanding!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0